I made this widget at MyFlashFetish.com.

DOA UNTUK SAHABATKU


YA ALLAH…

Panjangkanlah umur sahabatku
Kurniakanlah kesihatan yang baik padanya,
Terangi hatinya dengan nur pancaran iman.
Tetapkanlah hatinya,
Perluaskanlah rezekinya,
Dekatknlah hatinya kepada kebaikan,
Jauhkanlah hatinya pada kejahatan,
Tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama,dunia
Dan akhirat

YA MUHAIMIN…


Jika dia jatuh hati izinkanlah dia menyentuh hati seseorang
Yang hatinya tertaut padamu
Agar tidak terjatuh dia dalam jurang cinta nafsu?
Jagalah hatinya agar tidak berpaling
Daripada melabuhkan hatinya pada hatimu.
Jika dia rindu,
Rindukanlah dia pada seseorang yang merindui syahid di jalanmu


Selasa, 27 Disember 2011

AdAkAh ITu bEnAr @ eGo DiA Ja...

cuma ingin sampaikan apa yang tersimpan dlm hati ~
betul kata semua org. bila hati tengah sakit macam2 boleh terluah. macam2 boleh cerita. macam2 boleh terlepas kata. aku ttp seorg manusia yg akan buat silap. stop being a human if u are perfect. berhenti jadi manusia kalau kita rasa diri cukup sempurna. apa yang aku rasa kalau orang buat salah kat aku? sekeras-keras aku, aku cuma mahukan orang tu mengaku silap dan minta maaf je dari aku seikhlas hati dia dan benda yang aku sakit tu aku akan lupakan sikit demi sikit. dan aku pon akan buat benda yang sama juga kalau aku rasa salah aku. tapi aku bukan jenis orang yang senang berkata maaf kepada seseorang. walaupon niat hati aku baik nak minta maaf tapi aku ttp dengan ego aku dulu kemudian aku baru minta maaf. kenapa aku tetap dengan ego aku? sebab aku nak orang yang aku buat salah tu lepaskan semua rasa sakit dia kat aku biar la ada caci maki ke apa ke asal kan bagi aku ape yang terpendam kat dalam hati dia, dia dah luah kan pada aku. pelik kan. ye, diri aku memang pelik. dan x ada orang yang memahami diri aku. aku selalu kata aku tak suka kawan ramai2. yes kawan memang menyerabutkan. sbb bagi aku hilang seorang kawan tu lagi perit rasa dia. kenapa aku yakin je cakap macam tu? sbb aku pernah lalui semua nya. hilang boyfriend/girlfriend pada saat itu saje kita akan menangis, meratapi kehilangan dia. seminggu dua minggu sebulan dua bulan setahun dua tahun kemudian kita akan lupa. tapi bila hilang kawan, walaupun dah dua tiga tahun berlalu tapi aku masih lagi mengalirkan air mata untuk dia. .tapi apa perasaan kalau kita hiang kawan dan juga kekasih?? maksud aku bukan first hilang kawan then hilang kekasih. tapi orang itu merupakan kawan dan dia juga seorang kekasih? keperitan tu lagi x dijangka kan? yes aku sakit sangat sekarang ni. walaupon aku x berhenti menitiskan mutiara jernih tapi aku kuat kan juga nak tulis apa yg trpahat dlm hati ni. walaupon rasa sakit, tersiksa, merana, perit, perih or ada owg nak maki hamun lg . .aq boley trima ! kerana itu smua adalah yg trsirat dlm diri aq. . thx sbb sudi dekati aq. . detik yg aq tunggu tu hmpir tiba dan aku akan mulakan hidup baru aku tanpa menyusahkn org . .

0 ulasan:

Catat Ulasan

HATI SEORANG INSAN

Hati hiba mengenangkan
Dosa-dosa yang ku lakukan
Oh Tuhan Maha Kuasa
Terima taubat hamba berdosa

Ku akui kelemahan diri
Ku insafi kekurangan ini
Ku kesali kejahilan ini
Terimalah terimalah terimalah taubat Ku ini..

Telah aku merasakan
Derita jiwa dan perasaan
Kerana hilang dari jalan
Menuju redhamu ya Tuhan
Dihamparan ini ku meminta
Moga taubatku diterima

Bila mengenang kisah hidup silam
Ku sedar dari kesilapan lalu
Tuhan beratnya dosa-dosaku
Masih adakah ampunan buatku

Tuhan dalam menempuh hidup ini
Banyaknya dugaan datang menguji
Tuhan ada yang dapat ku gagahi
Dan ada yang ku gagal hindari

Tuhan dosaku menggunug tinggi
Tapi taubatku takut tepati
Tuhan rahmatMu melangit luas
terlalu sedikit ku bersyukur

Kini ku kembali padaMu
Mengharap maghfirah dariMu
Moga terampunlah dosa-dosaku
Biarpun ujian melanda
Ku tetap berkasih padaMu
Kerana yakin kasihMu
Kekal tiada sudahnya.....

ADIK AZAM

ADIK AZAM

lompat ke angkasa

lompat ke angkasa

TELUK BATIK-FINAL PROJEK SEM3

TELUK BATIK-FINAL PROJEK SEM3

WARNA WARNI AZAM

WARNA WARNI AZAM

the best family

the best family

buat sahabat ku...

buat sahabat ku...

Wajah-wajah ceria Permata Hati

Wajah-wajah ceria Permata Hati
(dari atas kiri : Kak Mira, Kak Ina, Amad, Paksu, Kak Zai, Pidah) (dari bawah kiri : Syed, Apis, Pakman, Kak Dihah, Naim, e-pol)

ALONG YG PALING COMEY

ALONG YG PALING COMEY

I made this widget at MyFlashFetish.com.